Kennelijke vergissing
Het overkomt de grote en de minder grote webwinkels. Een foutje in de prijs van een artikel. In plaats van € 1000,- wordt bijvoorbeeld een prijs van €100,- vermeld. Ben je als webwinkel dan verplicht om het product te leveren?
Een prijsfout wordt snel gedeeld via social media en forums. Voordat je dan zelf door hebt dat er een fout is gemaakt, is het product misschien al 500 keer besteld. Als webwinkel zit je dan in een lastig parket. Er staat een verkeerde prijs onder het product waardoor je wellicht verlies lijdt en het product is veelvuldig besteld. Je wilt klanten niet teleurstellen, maar je wilt ook geen verlies lijden. Hoe ga je daarmee om?
Wil je op de hoogte blijven? Meld je dan aan voor de
Alle artikelen in Kennelijke vergissing
Filter op
-
Beperkingen door corona? Reizigers mogelijk recht op prijsverlaging
Dat bevestigt het Hof van Justitie van de EU in een uitspraak.
-
Wanneer ben je als webshop gebonden aan een typfout?
Gepubliceerd op 30 juni 2016KennisartikelOnderwerpen [_General:General]Ben je daar als webwinkel aan gebonden, of kun je daar onderuit? Je leest het hier.
-
Uitgesproken Ank: Kennelijke vergissing
Gepubliceerd op 19 maart 2013KennisartikelOnderwerpen [_General:General]In dit artikel gaat onze jurist Ank van Heeringen in op een zogenaamde kennelijke vergissing met betrekking tot de prijs van laptoptassen.
-
Uitgelicht: kennelijke vergissing
Gepubliceerd op 20 oktober 2014KennisartikelOnderwerpen [_General:General]Van een kennelijke vergissing is sprake als de consument had kunnen weten of begrijpen dat de prijs veel te laag is voor het artikel dat werd aangeboden.
-
Oordeel van de rechter: Leen Bakker hoeft hoogslaper niet te leveren
Fout op de webshop door een foute verwerking van het computersysteem.